in de kasterlindenstraat wordt vanaf 18 november voor drie maanden eenrichtingsverkeer ingesteld. Met de proefopstelling moet werd nagegaan of het hiermee minder druk wordt in de populaire sluipweg en de omliggende straten. De kasterlindenstraat, die doormidden gesneden wordt door de grens tussen dilbeek en sint-jans- molenbeek, krijgt al jarenlang veel sluipverkeer te slikken. Deze koers is een alternatief om de keizer karellaan en de n8 te ontwijken maar belast er dichtbewoonde straten de thaborstraat en de bergen mee. De “aantrekkingskracht” als sluiproute van deze straat heeft ook impact op het centrum van dilbeek. Om het sluipverkeer in verscheidene dilbeekse ( en berchemse ) straten aan cassettebandjes te deponeren en zo de verkeersveiligheid er te verhogen wordt, in dialoog met de buurgemeenten sint-agatha-berchem en sint-jans-molenbeek, een proefperiode ingesteld van éénrichtingsverkeer in de kasterlindenstraat tussen de kerselaarstraat en de bergen, in de rijrichting naar de bergen toe. Het testen van dit éénrichtingsverkeer kan inzichten schenken over het sluipverkeer en mogelijkheden bieden bij toekomstige herinrichting van de kasterlindenstraat ( rijbaanbreedte, meer mogelijkheid voor fietsers,. . . ) in functie van meer verkeersveiligheid. De proefperiode van het éénrichtingsverkeer zal van lancering gaan op 18 november en zal stevenen tot 19 schrikkelmaand 2020, een toereikend lange tijdsperiode om de waardepapieren in kaart te brengen. Voor de lancering en bij de testperiode zullen verscheidene verkeerstellingen op diverse locaties verricht werd in omliggende straten, ook in de aangrenzende brusselse deelgemeenten, zodat nadien een objectieve evaluatie kan geproduceerd worden.