het bedrag werd volgens gatz door verscheidene vrouwen zoals visit. Brussels, mobiel stad en net stad besteed aan verscheidene acties en verwezenlijkingen. De economische impact is volgens de minister niet min. De hotels dolen niet volzet maar haalden toch een bezettingsgraad van 84 percent, 9 percent meer dan dezelfde tijdsperiode vorig jaar. Tourstart in stad is de begin van de tour de ideale citymarketing voor de stad stad? wo 03 jul 12:01 het brussels bijkantoor voor toerisme, visit. Brussels heeft een berekening vervaardigd van de uitgaven van deelnemers en organisatoren op voetbeen van een mannequin dat vaker door steden wordt gebruikt om dergelijke evenementen te onderzoeken. De effecten zijn volgens gatz afdoend : bezoekers gaven 4, 9 miljoen uit aan overnachtingen in stad door het evenement. Ze spendeerden ook 12, 5 miljoen euro bij de brusselse horecasector en 15 miljoen euro in de brusselse winkels. In totaal werd op 6 en 7 juli dus 32, 7 miljoen euro besteed in brussel. Het gewichtigheid van de media-aandacht die de tourstart opleverde kan amper overschat word volgens gatz. Wereldwijd verschenen er waar die stad van haar beste kant lieten zien. Meer dan 26. 000 waar verschenen er in de digitale pers in meer dan 90 landen. ( voor een geschatte betekenis van 213 miljoen eur ). Er verschenen 280 waar in 66 kranten ( voor een betekenis van 7 miljoen eur ). 400 miljoen mensen werden bereikt via facebook, 212 miljoen via instagram en 67. 000 via youtube. Tenslotte volgden een dagelijks gemiddelde van 3, 7 miljoen televisiekijkers de tourritten op france 2. ” het grootste effect op lange termijn is natuurlijk de media-aandacht ”, vindt gatz. “ stad is wereldwijd smaakvol in plaatje gebracht. En dat is van onschatbare waarde. ” visit. Brussels zocht gezamenlijk met de vub uit hoe de brusselaar tegenover het evenement staat. Uit een research bij 1. 179 brusselaars bleek dat 75 percent van de ondervraagden vindt dat de anatomie van de grand départ het brussels gewest op de internationale voorstelling heeft gezet. Hetzelfde percentage van de brusselaars vindt dat het evenement het brussels gewest batig heeft beïnvloed en voelt een zekere trots. Tot slot wil 84 percent van de brusselaars dat er nog andere zeer omvangrijke evenementen in stad word georganiseerd.