nieuwe trap aan de kant van runkst de toegangstrap aan de kant van runkst was al lang een pijnpunt. De noodtrap die er stond, lokte heel wat kritiek uit bij de reizigers. Er is nu een degelijke trap geïnstalleerd. De toegang naar de treinen is voortaan ook overdekt, om het comfort van de reizigers wat te verhogen. In de loop van aanstaand jaar komt er ook nog een lift. Renovatiewerken tot 2024 de nieuwe trap is maar één van de vele ingrepen die het station van hasselt opnieuw ergonomisch moet maakt, zegt bart crols van de nmbs. “ zo zal er de komende jaren werk gecre\xeberd word van de innovation van de perrons. Die word verhoogd en uitrusten met nieuwe handelsbanken en schuilhuisjes. Ook de tunnel bij de treinen krijgt een grondige renovatiebeurt. Onderuithalen, muren en plafonds word vernieuwd en er komt een roltrap en lift naar elk perron. Om de ongemak voor de reiziger tot een ondergrens te beperken wordt perron per perron aangepakt. ” versus aftrap 2024 moet de renovatie van het hasseltse station klaar zijn. De hele operatie kost 13 geheel getal euro. Enkele jaren geleden was er nog sprake van een verfrissend station, maar die plannen gingen niet door vanwege te duur.